Tämä on 30-vuotiaan opiskelijan tutkimusmatka minuuteen!
Kipupisteinä syömishäiriö (BED) ja massiivinen ylipaino -taistelutta en kuitenkaan antaudu!
Apua etsitään terapiasta, itsensä kehittämisestä ja vähähiilihydraattisesta ruokavaliosta...

sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Loma oli ja meni

Täällä taas! Loma tuli todella tarpeen, kouluhommat imee kyllä kaikki voimat tehokkaasti. Kävin lomallani myös vanhempieni ja puolison äiteen tykönä, olipahan taas telmeet karppauksen tasapainottamisessa. Olen siis toisin sanoen repsuilut ja karppailut, painossa se tarkoittaa hidastunutta menoa. Mutta alaspäin ja takaisin sitkeästi karppauksen pariin olen aina vaan kavunnut. Välillä tosin jo meinaisi hiilarihelvetti imaista minut kokonaan kun ennen lomaa viimeisinä koulupäivinä totaalisesti langesin hiilareiden hyydyttävään ja puuduttavaan maailmaan. Sieltä tehokkaasti kammettiin taas ylös, jotta voidaan hetken päästä langeta uudestaan. Uskottava se on, olen sokeririippuvainen ja vähäinenkin määrä saataa saada minut raiteltaan...
Jos syö viljoja, koskee mahaan ja tulee ihottumaa sekä ripulia. Sama pätee maitoonkin! Sokeri (leivonnaiset, sipsit, peruna, pasta) saa ahmimaan tolkuttomia määriä! Voisiko siis tämän itsepäinen pääni jo ymmärtää että ilman ylimääräisiä hiilareita on parempi! Huomattavasti parempi ;)

Nyt olen muuten harjoittelujaksolla, mikä toivon mukaan tietää keveämpää työtaakkaa. Toivossa on hyvä elää :) Karppausta jatketaan, sanoo ulkopuolinen media ja ns.virallisterveelliset tahot mitä tahojaan. Äitiänikin onnistuneesti olen alkanut käännyttää, Antti Heikkilän opuksia olen hänelle kiikuttanut. Hiilihydraattien vähentäminen olisi hänelle todella tarpeen ja kiinostus on jo itänyt. Aika näyttää kuinka käy!

 Tsemppiä ihmisille jotka karppauksen ovat elämäntavakseen valinneet. Pitäkää lippu korkealla ja sokerit vähissä!

3 kommenttia:

  1. Moi!

    Mahtavaa kun pääsit taas karppilinjalle...niillä on niin uskmattoman kova koukuttava vaikutus kuten sanoit itekin. Kiva kun viihdyt harjoittelussa. Tsemppiä kaikin puolin <3

    VastaaPoista
  2. Oon ite karppaillut nyt kuukauden verran ja olo on mitä mainioin. Ennen ongelmana ollut vatsa tuntuu nyt ihan normaalilta ja muutenkin energiaa on enemmän kuin ennen. Housutkin tuntuis vähä löystyneen. Painoo en oo mitannut kun ei taitais vaakan kantokyky kestää... Sokeririippuvainen olen myös minä ja muistelen kauhulla niitä sokerikoomia mitä oon harrastanu vuosikausia.
    Tsemppiä sulle Lakka karppailuun, seurailen blogiasi säännöllisesti :)

    T:Kaneli

    VastaaPoista
  3. Kiits E!

    Ja Kaneli hienoa, että oot aloittanut karppauksen. Se on supertunne kun energiaa rupeaa riittämään enempi. Jos ei rohkeus riitä vaa'alle, ota käyttöön mittanauha - se jos mikä palkitsee karppaajaa!

    VastaaPoista